Terug

Thuisbezorging blijft doorgroeien! Hoe winnen lokale ondernemers het van de grote platformen?

10 februari 2023 / Nieuws

Price Waterhouse Coopers (PwC) publiceert in haar Retail Monitor 2023 hoe sterk onze bezorghonger blijft groeien. In 2027 is die markt verdubbeld (!) ten opzichte van 2022. 

Klanten gaan dus nog veel meer online bestellen. Dat betekent twee keer zo vaak een bus die de weg blokkeert en nog vaker zoeken naar vermiste pakketjes. De retourzendingen exploderen en de berg afval van bezorgdozen en ander verpakkingsmateriaal wordt eng hoog. Dat maakt de stad er niet leefbaarder op. En als je hoopt dat dan tenminste de lokale economie er nog van profiteert…. Mis! De opbrengst valt gewoon in de zak van de grote verkoopplatformen. 

Wil je succesvol blijven, sorteer dan nu voor

Hubbel wil deze ‘Last Mile’ veranderen. Dat kán en dat moet. Ook de maatschappij legt die druk. Het onderzoek laat bijvoorbeeld ook zien dat klanten ‘nauwkeurig’ belangrijker vinden dan ‘snel’. Volgens PwC vinden succesvolle e-commerce bedrijven een optimale balans tussen levertijd, locatie, gemak en omgeving. 

En dat is precies wat Hubbel oplevert. Wij helpen veel liever lokale ondernemers. Door het verlengstuk te zijn van hun kwaliteit en service. Schone bezorging met een glimlach. Efficiënt, verpakkingsvrij én lokaal georganiseerd! 

Gemak van thuisbezorging

Veel mensen kopen online uit gemak of vanwege de prijs. Ze vinden het fijn als hun pakketjes thuis worden bezorgd in plaats van bij verschillende pakketpunten, verspreid over de wijk of stad. Want pakketpunten met openingstijden die niet aansluiten bij werktijden en op locaties die niet altijd goed bereikbaar zijn, dragen nou niet echt bij aan de koopbeleving.

Overlast van thuisbezorging

Maar de overlast van de vele bezorgvoertuigen in de buurt, zoektochten naar pakketjes bij allerlei buren of het gedoe met terugsturen van pakketjes, accepteren we blijkbaar. Stiekem kijkt bijna niemand naar de impact van zijn koop- en bestelgedrag. Maar de stad wordt er niet leuker op. Wel drukker, viezer en onveiliger. Terwijl we bijna vergeten dat koopbeleving wél optimaal kan zijn. Hoe? Gewoon, door oog te hebben voor wat echt belangrijk is: de kracht van lokale ondernemers, die hun klanten kennen en echte service leveren. Zij maken keihard het verschil!

Onderscheidend vermogen zit lokaal!

Lokale ondernemers zijn niet afhankelijk van grote distributiecentra in de polder met miljoenen producten op voorraad, waar mensen als robots producten picken en in dozen stoppen om heel Europa door te sturen. Hun pakketten hoeven niet langs een landelijk of internationaal sorteercentrum. Zij staan hun klanten persoonlijk te woord met advies en lossen problemen direct en met een lach op. 

Door verpakkingsvrij te versturen bespaar je ontzettend veel onnodige dozen. En zeg nou zelf, de koopbeleving van je klanten wordt toch gewoon veel leuker door persoonlijke bezorging met een glimlach? 

Daarom steunen wij lokale ondernemers in hun strijd. Onze pijnloze wapens? Een glimlach, slimme en schone oplossingen en echt contact. Hubbel biedt lokale en verpakkingsvrije bezorging voor lokale ondernemers. Bezorging als verlengstuk van jouw bedrijf! Lokaal georganiseerd en gebundeld afgeleverd, zónder uitstoot. 

Een fijne leefomgeving? Die maken we toch zeker samen?

Heel belangrijk: wij vechten niet tégen de grote vervoerders. We willen samen optrekken. 

We nodigen die grote vervoerders juist uit om mee te doen met onze gebundelde aanpak. Want samen kan het zoveel slimmer! Er hoeven overdag en ‘s avonds echt geen 30 busjes van verschillende vervoerders door één straat. En geen opstoppingen betekent geen tijdverlies, dus lagere kosten. Zo brengen we meteen de menselijke maat terug in de thuisbezorging! En de klant; jóuw klant? Die ervaart weer het echte klantgevoel!

Dus, ondernemer, Hubbel jij met ons mee?